Startsida

måndag 3 mars 2014

Mer klirr i bössan

Som ni kanske minns skrev jag för en månad sen här om att jag skulle samla en tjuga per träningspass i februari och ge till lämpligt välgörande ändamål.

Februari började tyvärr med diverse sjukor som sen avlöste varandra. Så även om de senare veckorna blev bra träningsveckor blev antalet pass ganska blygsamt. Jag kommer därför att förlänga perioden till och med mars också. Förhoppningsvis ska jag kunna skrapa ihop betydligt fler pass och därför mer pengar som kan göra skillnad. 

Jag har bestämt mig för att skänka mina träningspengar till en verksamhet som ligger mig varmt om hjärtat. Operation Smile ser till att barn i utvecklingsländer som föds med olika ansiktsdeformiteter får hjälp för att kunna äta och prata och leva ett normalt liv. Många av de här barnen tvingas annars leva undangömda och utstötta ur samhället. Operation Smiles volontärer bidrar med medicinsk kunskap och ser till att barnen kan opereras utan kostnad för deras familjer. Bidrag behövs såklart och pengarna går bland annat till dropp, smärtstillande medicin och operationsutrustning.

Hänger du på en månad till, eller? 
Operation Smile

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar