Startsida

tisdag 16 juli 2013

Tillbaks i sadeln, eller skorna

Jag fick lite feeling när Mannen stack iväg på en löparrunda, och även om jag inte är redo att springa än tog jag fasta på inspirationen och skyndade iväg på en kort (bara så länge laxen var i ugnen) PW innan jag skulle hinna ändra mig. 

Det har visst flutit lite vatten under broarna sen sist... Löpardojorna hade inte använts sen tjejmilen förra året. 
Kärt återseende

Det var uppenbarligen ett tag sen jag använde runkeeper senast också. Den var visst inställd på miles så hastighetsangivelsen hjälpte inte särskilt. Det funkade visst inte längre att köra spotify samtidigt heller. Det blev uppenbart när telefonen drog igång barnens godnattskiva med klassisk musik istället för min träningsspellista. Det blev till att pinna på till Månskenssonaten och Bach's Air för jag hade ju inte tid att stanna fixa med telefonen. 

Betyg: för att vara premiär efter bebis gick det rätt bra ändå. Lite puls, en del svett och lite andfåddhet - 3km på 27 minuter. Det blir godkänt, även om tempot var betydligt högre förra sommaren. Det finns förbättringspotential och nu har jag i alla fall varit ute! 

Jag ger mig själv tre löpardojor för utförande och fem för motivation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar