Startsida

lördag 20 juli 2013

På G

Halleluja! Inatt sov Mini hela natten! Vaknade vid kvart i sex och trodde knappt att det var sant. Dessutom hade hon den goda smaken att somna om efter morgonmaten och sova till efter nio. Så underbart! 

Dem extra energin behövdes idag. Efter en tredagars roadtrip med mycket bilåkande, glass och halvdan kosthållning kände jag för att lägga in en extra växel idag. Jag blev nämligen smärtsamt varse det stora traktordäcket runt magen igår kväll. Jag hade klickat hem en klänning att ha på bröllop om tre veckor och tanken var att den snälla modellen skulle dölja fluffmagen. Så var dock inte fallet! Klänningen snarare framhävde hela härligheten. Lite att jobba med alltså! Och så lite tid! 

Jag hade ju tänkt tillåta mig själv både glass och vin enligt semesterprincipen så länge Mannen är ledig och sen köra rivstart på både kost och träning. Men idag blev det planka för fulla muggar, lite armhävningar och sen en lågintensiv promenad med Mini i vagnen. Jag insåg att det är svårt att hålla ett högt tempo med barnvagnen, men var ändå rätt nöjd med mina dryga 6 km på en timme. Alex och Sigges podcast i lurarna hjälpte förstås till. 
Rundan och den glada träningskompisen

Inspirerad av den förbaskade klänningen som hängde framme fixade jag en hyfsat nyttig snabblunch på en burk kesella och kräftstjärtar. Blandade med lite sweet chili och la tillsammans med grönsaker i en tortilla. 

Jag tänker att det inte behöver vara så av eller på med kosten. Bara för att jag unnar mig vin och glass och gott grillat behöver jag ju inte gå all in hela tiden. Varva nyttiga val med mindre nyttiga och försöka hitta tillbaks till den där balansen jag hade. Utan att vara för hård mot mig själv när det inte håller. Så jag avstod att köpa lördagsgodispåse till de vuxna också när barnen plockade sitt, men ser nu fram emot en god pasta med gräddsås och rött vin till det! Och skålar (och håller alla tummar och tår) för fler bra nätter för Mini... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar